si ce date se raporteaza?
Conform art. 16 din HG 621/2005, cu modificarile si completarile ulterioare,
obligatia de raportare revine, dupa cum urmeaza:
a) operatorilor economici care introduc pe piața națională produse ambalate,
operatorilor economici care importă/achiziționează intracomunitar produse
ambalate pentru utilizare/consum propriu, responsabili pentru deșeurile
generate de ambalajele primare, secundare și terțiare folosite pentru
ambalarea produselor lor, cu excepția ambalajelor de desfacere care sunt
folosite pentru ambalarea, la locul de vânzare, a produselor;
b) operatorilor economici care supraambalează produse ambalate individual în
vederea revânzării/redistribuirii, responsabili pentru deșeurile generate de
ambalajele secundare și terțiare pe care le introduc pe piața națională;
c) operatorilor economici care introduc pe piața națională ambalaje de
desfacere, inclusiv pungi de transport din plastic, responsabili pentru deșeurile
generate de respectivele ambalaje;
d) operatorilor economici care dau spre închiriere, sub orice formă, cu titlu
profesional, ambalaje, responsabili pentru respectivele ambalaje.
Cum se identifica informatiile cu privire la
ambalajele introduse pe piata?
Pentru a identifica ce fel de informatii trebuie raportate, este necesara
identificarea momentului când aceste ambalaje pentru care sunteti responsabili
au fost introduse pe piata,
Prin introducerea pe piata nationala a unui ambalaj se întelege actiunea de a face
disponibil pe piata, pentru prima data, un produs ambalat sau un ambalaj de
desfacere.
Conform ordinului nr. 149/2019 Operația de introducere pe piață este rezervată
numai unui producător sau importator persoană juridică care face achiziție
intracomunitară. Producătorul este operatorul economic pentru care se proiectează
sau se fabrică un produs.
Produsele fabricate pentru un operator economic care își aplică denumirea, marca sau un
alt semn distinctiv pe produs, în scopul introducerii pe piață și/sau al punerii în funcțiune
în România în numele său, se consideră a fi introduse pe piața națională de către acesta.